본문 바로가기
English

have a go, on board with, martyr, commiserate

by pia1114 2022. 2. 13.
728x90

Have a go at somebody

: ~에게 잔소리하다, ~를 비난하다.
: to attack or criticize

 

My wife had a go at me last night for coming home drunk again.
어젯밤 또 술 마시고 왔다며 마누라가 바가지를 긁었다.
The boss had a go at me for being late for work.
사장이 지각했다고 나한테 잔소리를 했다.

 

Have a go at something

: (구어) ~를 시도하다, ~를 한번 해보다.

 

I was going to have a go at parachuting but lost my nerve at the last minute.
나는 낙하산을 한 번 타보려고 했는데 마지막 순간에 용기가 없어졌다.
I'll have a go at fixing it tonight.
내가 오늘 밤에 그걸 한번 고쳐 볼게

 


On board with~

 

: ~에 동의하다, ~를 수용하다, ~를 따르다
: included among the group of people who support a particular goal, project, etc.

 

I am not on board with this!
나는 이거 동의 못해
Is your child on board with the activity?
아이가 그런 활동을 잘 따라와요?

Martyr

: 순교자로 만들다
: put someone to death for religious reasons

His grandfather was an honorable man, but unfortunately, was martyred for his belifs.
그의 할아버지는 훌륭한 분이셨지만 불행하게도 신념 때문에 순교하셨다.
This novel is about a fictional afterlife of a martyred hero.
이 소설은 순교한 영웅의 내세에 관한 소설이다.

Commiserate


: 공감하다
: to sympathize with that person

I wasn't seeking advice when I made that post - I wasn't to commiserate by sharing my predicaments and that's all.
내가 그 글을 올릴 때 나는 조언을 구하려는 것이 아니었다. 나는 내 어려움을 공유하고 공감을 구하려 했던 것이 전부였다.
Caleb commiserated with Jude on his difficult past.
캘럽은 주드의 어려운 과거에 공감하며 위로했다.

댓글